rozmiar czcionki
A- A A+
szukaj
Polish Belarusian Czech English French German Italian Lithuanian Norwegian Russian Slovak Spanish Swedish Ukrainian
tryb ekranu

logon

Wykaz szkół i placówek niepublicznych wpisanych do ewidencji prowadzonej przez Starostę Dębickiego (stan na dzień 1 czerwca 2018 r.) - zobacz wykaz

Wpis do ewidencji szkół i placówek niepublicznych

Podstawa prawna: art. 168 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r., poz. 996 z późn. zm.) „Osoby prawne lub fizyczne mogą zakładać szkoły i placówki niepubliczne po uzyskaniu wpisu do ewidencji prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego obowiązaną do prowadzenia odpowiedniego typu publicznych szkół i placówek.”

Dokumenty niezbędne w procedurze zakładania szkoły/placówki niepublicznej:

  1. wniosek o wpis szkoły/placówki do ewidencji – wzór do pobrania,
  2. Statut szkoły (opracowany zgodnie z art. 172 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe),
  3. Wykaz pracowników pedagogicznych zawierający dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora przewidzianych do zatrudnienia w szkole (poziom wykształcenia, ukończony kierunek studiów, nauczany przedmiot),
  4. Dokumenty informujące o dysponowaniu lokalem (posiadaniu tytułu prawnego do lokalu), informacja o warunkach lokalowych zapewniających spełnienie wymogów zawartych w art. 168 ust. 4 pkt 3 ustawy Prawo oświatowe,
  5. Dla osoby fizycznej – potwierdzenie zgodności danych z dowodem tożsamości,
    dla osoby prawnej – aktualny wypis z rejestru sądowego.
  6. Zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 14 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe w przypadku szkoły podstawowej, a także szkoły ponadpodstawowej, której z dniem rozpoczęcia działalności mają być nadane uprawnienia szkoły publicznej.
  7. Dane niezbędne do wpisania szkoły lub placówki do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej.


Wpisu do ewidencji dokonuje się w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia.

Jeżeli zgłoszenie nie zawiera wszystkich wymaganych dokumentów, wnioskodawca zostaje wezwany do uzupełnienia wniosku w wyznaczonym terminie. W przypadku nieuzupełnienia w wyznaczonym terminie braków w dokumentacji lub nieusunięcia w statucie zapisów sprzecznych z obowiązującym prawem, Starosta wydaje decyzję o odmowie wpisu do ewidencji.

Dokumenty dotyczące udzielania i rozliczania dotacji:
Uchwała Nr XLII.270.2017 Rady Powiatu Dębickiego z dnia 29 grudnia 2017 r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół i placówek oświatowych publicznych oraz niepublicznych prowadzonych przez organ oraz inny niż jednostka samorządu terytorialnego organ - zobacz uchwałę pdf - zobacz uchwałę doc

 

Zmiana: UCHWAŁA NR IX.77.2019 RADY POWIATU DĘBICKIEGO z dnia 31 lipca 2019 r. zmieniająca uchwałę w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół i placówek oświatowych publicznych oraz niepublicznych prowadzonych przez organ inny niż jednostka samorządu terytorialnego oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystywania udzielonej dotacji - zobacz uchwałę pdf

zobacz uchwałę - doc

No Calendar Events Found or Calendar not set to Public.

Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych wyłącznie do celów statystycznych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia.

  Akceptuję politykę cookies na tej stronie