Z okazji Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa oraz Europejskiego Dnia Seniora Warszawski Instytut Bankowości z dniem 20 października br. rozpoczął kampanię edukacyjną #Halo! Tu bezpieczny Senior, realizowaną wspólnie z NASK i Centralnym Biurem Zwalczania Cyberprzestępczości w Policji.
Osoby starsze, które urodziły się i dorastały w czasach, kiedy nie było dostępu do Internetu i smartfonów, często nie zdają sobie sprawy, jak łatwo oszuści mogą wykorzystać telefony komórkowe (lub stacjonarne) w celu wyłudzenia pieniędzy lub danych poufnych.
Kampania ma na celu podniesienie świadomości seniorów na tematy związane z różnego rodzaju oszustwami internetowymi, m.in. wyłudzanie danych wrażliwych (tzw. phishing), podszywanie się pod zaufane podmioty (tzw. spoofing), a także uczulić seniorów na stosowane przez oszustów socjotechniki i manipulacje. Szczególną uwagę zwracać będziemy zwłaszcza na oszustwa telefoniczne m.in. metoda „na wnuczka” oraz liczne modyfikacje tego oszustwa.
Foto. pixabay